آسمان آبی با اتوبوس های برقی

آسمان آبی با اتوبوس های برقی

آسمان آبی با اتوبوس های برقی

آسمان آبی با اتوبوس های برقی

مراحل سفر با هواپیما

اگر برای سفرهای جاده‌ای، سفر از زمانی آغاز می‌شود که سوار ماشین می‌شوید و آن دم در خانه یا محل کار است اما برای سفرهای هوایی برای رسیدن به آغاز سفر تشریفاتی را باید طی کنید که گاها بسیار وقت‌گیر است به خصوص در سفرهای خارجی.

در این مطلب می‌خواهیم برای کسانی که برای اولین بار می‌خواهند پرواز را تجربه کنند بگوییم که چه مراحلی را پیش رو خواهند داشت.

پرواز و سفر خارجی برای بسیاری که بارها آن را تجربه کرده‌اند شاید با اندکی نگرانی و دلشوره همراه باشد پس طبیعی است برای آنان که با ناشناخته‌ای رو به رو هستند این دل‌نگرانی بیشتر شود.

اما به طور قطع دانستن آنچه قرار است طی شود این دلواپسی را کاهش خواهد داد.

به نظر خرید بلیط اتوبوس برای  رفتن به استخر سفر به روسیه بسیار خاطره انگیز خواهد بود.

 به نظر وبلاگ اتوبوس فارسی سفر به ایران بسیار خاطره انگیز خواهد بود.

 به نظر وبلاگ اتوبوس شب در جاده مسافرت بسیار خاطره انگیز خواهد بود.

به نظر وبلاگ سفر با اتوبوس به کشورهای مختلف  سفر با هواپیما برای دوستان شوق آفرین و برای دوستان بیم آفرین است.



پس با ما همراه شوید:

 

 


ورودی

در سفرهای خارجی باید سه ساعت زودتر از پرواز در فرودگاه حاضر باشید تا کارهای قبل از پرواز را انجام دهید. اما برای سفرهای داخلی این زمان بین یک تا ۱/۵ ساعت است. زیرا پرواز داخلی بخشی از تشریفات پرواز خارجی را ندارد.

در بدو ورود به سالن فرودگاه با چند ورودی مواجه خواهید شد. از هر کدام که وارد شوید، در نهایت به یک سالن بزرگ خواهید رسید. معمولا مقابل این ورودی‌ها مسافران همراه با چمدان‌ها و همراهان خود در صف ایستاده‌اند.

آنان را که دیدید مطمئن ‌شوید که راه را درست آمده‌اید.

صف که به آخر رسید باید از همراهان و مشایعت‌کنندگان خداحافظی کرد و از اولین مرحله گذشت. در این قسمت چمدان‌ها را باید از دستگاه چک امنیتی گذراند و خود نیز از گیت بازرسی رد شد.


چک‌این یا گرفتن کارت پرواز

پس از اولین ورودی، وارد سالنی خواهید شد که در آن گیت‌های مختلف قرار دارد که هر کدام متعلق به یکی از شرکت‌های هواپیمایی است. روی تابلوی اعلانات یا بلیط خود می‌توانید شماره گیت خود را پیدا کنید. همچنین در این سالن چندین باجه اطلاعات قرار دارد که می‌توانید با پرسش از متصدی آن، یک راست به سوی گیت مورد نظر راهنمایی شوید.

پس از پیدا کردن آن، باید به متصدی گیت پاسپورت خود را ارایه دهید. بسیاری از ایرلاین‌ها پرینت بلیط را نمی‌خواهند و در سیستم خود مشخصات شما را دارند.

پس از بررسی پاسپورت، نام شما برای ورود به هواپیما ثبت نهایی شده و کارت پرواز صادر می‌شود.

تحویل بار هم در همین مرحله انجام می‌شود. چمدان‌های شما وزن‌کشی شده و به قسمت بار منتقل می‌شوند. اگر اضافه بار داشته باشید اول باید مابه‌التفاوت را به بانک مستقر در این سالن پرداخت کرده، سپس دوباره به این گیت مراجعه کنید و بار خود را تحویل دهید.


چک پاسپورت

پس از تحویل بار و گرفتن کارت پرواز اگر عوارض خروج از کشور را قبلا پرداخت کرده و قبض آن را همراه دارید می‌توانید به قسمت چک پاسپورت بروید وگرنه باید در باجه بانک مستقر در این سالن عوارض را پرداخت کرده و قبض را در دست داشته باشید.

در این قسمت توجه داشته باشید دو گیت برای اتباع خارجی در نظر گرفته شده و بقیه در اختیار شهروندان ایرانی است. برای همین اگر صفی خلوت‌تر بود به تابلوی بالای آن دقت کنید تا به اشتباه در آن نایستید و زمان را از دست ندهید.

ماموران چک پاسپورت، قبض عوارض خروج کشور را گرفته، پاسپورت را بررسی می‌کنند و اگر مشکل خروج از کشور نداشته باشید مهر خروج می‌زنند.

پس از آن وارد سالن انتظار می‌شوید.


سالن انتظار

پس از طی همه این مراحل باید منتظر زمان پرواز خود باشید. در این سالن معمولا کافی‌شاپ‌هایی برای گذران وقت هست.

سعی کنید قبل از آن که انتظار را شروع کنید که شاید تا یک ساعت‌و نیم طول بکشد، ابتدا شماره گیت پرواز و خروجی خود را پیدا کنید، سپس صندلی‌های نزدیک به آن را برای استراحت و انتظار انتخاب کنید تا زمان پرواز که رسید زمان کم نیاورید. چون شما نمی‌دانید هم‌زمان چند پرواز با شما خواهد بود و شاید گیت بازرسی شلوغ باشد.


برای مشاهده‌ و خرید بلیط‌ هواپیما، اینجا را کلیک کنید


گیت پرواز

این بخش از آخرین مراحل قبل از پرواز است. از سه ربع ساعت تا نیم ساعت قبل از پرواز مسئولان خط هوایی و گیت پرواز، مسافران را برای سوار شدن به هواپیما دعوت می‌کنند. پیش از آن باید گیت خروجی را پیدا کرده و منتظر بود تا زمان سوار شدن به هواپیما فرا رسد. هر گیت مختص یک شرکت هواپیمایی است که بالای آن تابلوی اعلان قرار دارد که نام ایرلاین و شماره پرواز و ساعت پرواز روی آن درج شده است.


در این قسمت فقط کافی است که کارت پرواز را به همراه داشته باشید و آن را به رویت مسئول گیت برسانید. آنان آخرین سرشماری مسافران را از طریق همین گیت و کارت‌های پرواز انجام می‌دهند.


سوار شدن به هواپیما

پس از عبور از گیت پرواز، مسافران وارد تونل متصل به هواپیما شده و توسط مهمانداران به صندلی‌های خود هدایت می‌شوند.

مسافران باید ساک‌های دستی خود را در محفظه‌های بالای سر خود قرار داده و در صندلی خود بنشینند و کمربند ایمنی را ببندند.

این آخرین مرحله قبل از پرواز است. بعد از آن دیگر کاری جز انتظار برای رسیدن به مقصد ندارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.