آسمان آبی با اتوبوس های برقی

آسمان آبی با اتوبوس های برقی

آسمان آبی با اتوبوس های برقی

آسمان آبی با اتوبوس های برقی

با زیباترین بناهای تاریخی اتریش آشنا شوید

با زیباترین بناهای تاریخی اتریش آشنا شوید

اتریش، این کشور تاریخی، دارای جاذبه‌های فراوانی برای دیدن با بلیط هواپیما چارتر است. اتریش به خاطر داشتن برخی از چشم‌اندازهای فاخر، از قلعه رومی‌ها گرفته تا شاهکارهای معماری در اقامتگاه خاندان هابسبورگ، به خود می‌بالد. تیک بان نگاهی به برخی از بهترین جاذبه‌های تاریخی این کشور انداخته است.


برای  بلیط هواپیما چارتر خارجی و رزرو هتل خارجی به تیک بان مراجعه کنید.


کلیسای سنت اشتفان

این کلیسای زیبا به سبک گوتیک یکی از مهم‌ترین بناهای وین از نظر فرهنگی محسوب می‌شود. کاشی‌های رنگارنگ پشت‌بام کلیسا به‌منظور خلق یک عقاب دو سر باشکوه در کنار یکدیگر چیده شده‌اند و به‌سرعت چشمان شما را به این سازه شگفت‌انگیز خیره می‌کنند. سنت اشتفان از ۴ مناره، ۱۳ ناقوس و یک فضای داخلی بسیار زیبا و مجلل تشکیل شده است.

  

قلعه هوخن سالزبورگ (Hohensalzburg)

این قلعه عظیم ۹۰۰ ساله در سالزبورگ، در زمره بزرگ‌ترین‌ها در اروپا جای داشته و یکی از چشم‌اندازهای قرون‌وسطایی کاملا سالم در اتریش است. این بنا در حدود سال ۱۰۷۷ میلادی توسط گبهارد وُن هلفنشتاین ساخته شد و هدف از ساخت آن تامین امنیت اسقف‌های اعظم و همچنین محوطه‌ای به‌عنوان سربازخانه و زندان بود. امروزه این قلعه باشکوه به یک موزه تبدیل شده و یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری سالزبورگ محسوب می‌شود. هوخن سالزبورگ به خاطر طراحی داخلی حیرت‌انگیز خود با معماری سبک گوتیک و نقاشی‌های دیواری متعدد، شهرت فراوان دارد.


کاخ هافبورگ

این بنای شاهنشاهی که در قرن سیزدهم میلادی با ظرافت کامل ساخته شده، محلی برای حکمرانی خاندان سلطنتی اتریش (سلسله هابسبورگ) بود. کاخ هافبورگ چهره‌های سیاسی سرشناسی را، از امپراتوران گرفته تا دوک‌ها، به خود دیده و شاهد گذشته‌ای پرماجرا و رنگارنگ بوده است.


کتابخانه ملی

بخشی از کاخ هافبورگ، در اوایل قرن چهاردهم میلادی نقش کتابخانه ملی اتریش را ایفا می‌کرد. این فردریش سوم بود که راه را برای تبدیل این مکان به یک کتابخانه سلطنتی هموار ساخت و به دولت دستور داد تا تمامی دارایی‌های منقول خاندان هابسبورگ را برای نگهداری به این ساختمان بیاورند. در طول جنگ جهانی دوم این کتابخانه به دست امرای رده‌بالای گردان حفاظتی حزب نازی (SS) و سوسیالیست ملی، پائول هیگل، افتاد. او دستور داد تا تمامی اشیاء غارت‌شده در این کتابخانه نگهداری شوند. البته بعدها بیشتر آن‌ها پس داده شدند.


پارک باستان‌شناسی کارنونتوم (Carnuntum)

پارک باستان‌شناسی کارنونتوم یکی از شاهکارهای دوران روم باستان در اتریش بوده و تاریخ در این خرابه‌های باشکوه را به تصویر می‌کشد. منطقه موسوم به شهر رومی‌ها، آمفی‌تئاتر شهر نظامی و موزه کارنونتوم برای بازدید عموم در دسترس هستند و گردشگران می‌توانند قدم در جای پای امپراتوری رومی بگذارند.


اردوگاه کار اجباری ماوتهاوزن (Mauthausen)

از سال ۱۹۳۸ تا ۱۹۴۵، ده‌ها هزار نفر از قربانیان رایش آلمان در اردوگاه کار اجباری ماوتهاوزن در اتریش عُلیا در شمال کشور به قتل رسیدند. چند سال پس از بسته شدن این اردوگاه، بنای یادبودی برای گرامیداشت یاد قربانیان این جنایت ساخته شد. این موزه که یکی از تاریک‌ترین چشم‌اندازهای تاریخی اتریش را به نمایش می‌گذارد، دردناک، خشن و ضروری برای به یاد آوردن قساوت‌های گذشته است.


راتائوس (Rathaus)

ساختمان شهرداری وین، خانه شهردار شهر، یک بنای باشکوه از جنس سنگ آهک با معماری نئو گوتیک در منطقه شهر قدیمی بوده و در مقابل پارک راتائوس قرار دارد. فردریش وُن اشمیت معمار این بنا بود و ساخت آن را از سال ۱۸۷۲ آغاز کرد. این ساختمان دارای ۵ برج بوده و زمینی به مساحت ۱۹ هزار مترمربع را پوشش می‌دهد.


پارلمان اتریش

بسیاری از رازها در پشت دیوارهای این چشم‌انداز تاریخی نهفته‌اند؛ جایی که سرشناس‌ترین چهره‌های سیاسی کشور در طول قرن‌های مختلف دورهم جمع می‌شدند. نه‌تنها گذشته این بنا شگفت‌انگیز است، بلکه معماری آن نیز شما را، از درون و بیرون، حیرت‌زده می‌کند. تورهای گردشگری امکان دیدار از ساختمان مجلس اتریش و تحسین معماری باشکوه داخلی آن با تندیس‌های مرمری و نقاشی‌های حاشیه‌ای را فراهم کرده‌اند.


آلبرتینا

آلبرتینا گنجینه‌ای برای نگهداری از نفیس‌ترین مجموعه‌های هنری از سال ۱۸۰۵ تاکنون است. این کاخ اشرافی به سبک نئوکلاسیک، در سال ۱۹۱۹ و توسط جمهوری اتریش از خاندان سلطنتی هابسبورگ گرفته شد و نام آن به مجموعه هنر گرافیکی آلبرتینا تغییر یافت. این مجموعه گسترده، محلی برای نمایش آثار هنرمندانی چون کلود مونه، ادوار دگا و پابلو پیکاسو است.


سرداب‌های سالزبورگ در صومعه سنت پیتر

این محوطه زیبا و آرام با سنگ‌قبرهایی متعلق به سال ۱۲۸۸، یکی از قدیمی‌ترین قبرستان‌های سالزبورگ است. در میان شخصیت‌های تاریخی مشهور خفته در زمین‌های این صومعه، سنگ‌قبر ماریا آنا موتزارت (خواهر بزرگ‌تر موتزارت) نیز دیده می‌شود. این سرداب‌ها در صخره مونشزبرگ (Mönchsberg) حفر شده‌اند و یکی از دلایل مهم برای سر زدن به این صومعه هستند.


سالن تئاتر بورگ (Burgtheater)

این چشم‌انداز حیرت‌انگیز که در سال ۱۷۴۱ به دست امپراتور بدنام هابسبورگ در کنار کاخ او ساخته شد، در گذشته به‌عنوان آمفی‌تئاتر رسمی خاندان سلطنتی شناخته می‌شد. این بنا دومین سالن قدیمی تئاتر اروپا بوده و گنجایش میزبانی از ۴۰۰ هزار نفر در طول سال را دارد. گوستاو کلیمت و برادرش، ارنست کلیمت، در ساخت دکوراسیون داخلی و نقاشی دو پلکان آن به شیوه‌ای باشکوه همکاری داشتند.


کلیسای جامع سالزبورگ

اتریش دارای ساختمان‌های شگفت‌انگیز فراوانی با معماری سبک باروک است و این کلیسای جامع نیز از نظر معماری حیرت‌انگیز محسوب می‌شود. گردشگران در ابتدا مسحور نمای مرمری ساختمان همراه با چهار مجسمه از حواریون و نگهبانان مقدس سالزبورگ می‌شوند. گنجینه‌های فراوانی در این کلیسا نگهداری می‌شود. برای مثال، یک تشت برنزی ۱۳۰۰ ساله برای انجام غسل تعمید در این کلیسا به چشم می‌خورد که موتزارت، نوازنده مشهور اتریشی، در آن غسل داده شده است.


به نظر وبلاگ آسمان آبی با اتوبوس های برقی مسافرت برای هر مسافری حاوی خاطرات خوب فراوانی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.